7 februari 2008

Filmrecensioner 2008 - arkiv

Här kommer jag att samla länkar till mina kortrecensioner av filmer som jag har sett under 2008. Siffran inom parentes är betyget från 1 till 10.

Notera också att dessa recensioner är skrivna i all hast och att de knappast ger någon fullständig eller helt rättvis beskrivning av filmernas kvalitet. Betygen är dock samma som jag hade delat ut om jag hade skrivit en långrecension. Mina långa filmrecensioner från förra året (248 stycken!) finns på Sagolandet.

--------------------------------------------------------------------------

A Simple Plan (7)

Bad Habits (6)
Ben X (6)

Cargo 200 (5)
Cashback (4)
Ciao Bella (6)
Continental - a Film Without Guns (8)

Death of a President (7)
Death Proof (9)
Den gyllene blommans förbannelse (7)

Encounters at the End of the World (9)

Far From Heaven (8)
Funny Games U.S. (8)

Grosse Pointe Blank (8)

Hard Candy (7)
Hip Hip Hora! (3)
Hounds (6)

Ivans barndom (8)

Just Another Love Story (8)

L.A. Confidential (9)
Love Songs (5)
Lust, Caution (8)

Mean Streets (8)
Memories of Murder (8)
Mörktblånästansvart (8)

Normal Adolescent Behavior (5)
Nyckfull sommar (5)

Pauline på stranden (8)
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (7)

Quills (8)

Rosa: The Movie (6)

Small Gods (8)
Stranded (8)
Strandhugg i somras (5)
Superbad (5)

The Bourne Supremacy (8)
The Bourne Ultimatum (9)
The Nuclear Comeback (8)
The Pope's Toilet (7)
The Prospector (4)
The Quiet Storm (5)
The Science of Sleep (7)
The Simpsons Movie (5)
Transformers (6)
Tricks (8)

Up! (2)

Water Lilies (9)
With a Girl of Black Soil (7)

Uppdaterad: 2008-02-20 (48 filmer)

Inga kommentarer: