10 februari 2008

Ett nytt fynd: Directors Notes


Den som söker han skall finna sägs det.
Igår sökte jag och igår fann jag något nytt.

Men jag fann inte mig själv eller Gud eller inre harmoni. Nej, jag råkade bara hitta en ny blogg att besöka regelbundet.

Lyckligtvis är ju Internet så stort och mångsidigt att man aldrig kan bli helt mätt. Det finns alltid plats för nya hemsidor, utrymme för nya upptäckter.

Igår lade jag till Directors Note, en brittisk filmblogg med underrubriken The What, How & Why of Independent Filmmaking, bland mina favoriter. Mervärdet på sidan ligger främst i podcasts (radiosändningar) som finns att lyssna på (eller ladda ner) utan extra kostnad.

Bland dessa sändningar hittade jag en nyligen publicerad intervju med Water Lilies-regissören Céline Sciamma, vilket så klart var extra spännande med tanke på att jag såg filmen bara för en dryg vecka sedan! (På sidan: Klicka på den gröna knappen ovanför bilden för att ladda ner, eller tryck på den gröna knappen nedanför för att lyssna direkt.)


Regissören med sina duktiga skådespelerskor.

Inga kommentarer: