25 januari 2008

Ingen vanlig kund


På corren.se rapporteras det om ett bankrån i Åtvidaberg. I texten finns två smålustiga kommentarer. Den första handlar om en av chefernas sinnesnärvaro:

Jag hörde ett krasande ljud och såg en bil som körde rakt in genom entrédörrarna, säger en av cheferna i banklokalen, till TT. Jag förstod att det här inte var någon vanlig kund som skulle besöka banken och jag rusade därifrån till polisstationen som ligger tio meter härifrån.


Den andra kommentaren kommer från ett vittne som var på väg till "frissan":

På frågan om hon blev rädd svarar hon:

– Nej, jag blev mest förbannad för jag trodde jag skulle missa min tid hos frissan. Först trodde jag att det var på skoj och nu tycker jag det är synd att jag inte hade en kamera med mig, säger hon.


Kommentar: Den grova brottsligheten möter vardagens Sverige.

Edit: en längre version av texten fanns visst också i Sydsvenskan.

Inga kommentarer: