14 mars 2008

Theme Time-poster


Först gillade jag den inte. Sedan visste jag inte vad jag skulle tro och så plötsligt var jag förtjust. Jag skriver om postern till Bob Dylans Theme Time Radio Hour som jag råkade snubbla över häromdagen.

För er som inte redan vet det har alltså Bob Dylan sedan maj 2006 ett eget radioprogram på XM Satellite Radio där han med säregen känsla och humor presenterar låtar från förr, främst 1930- till 1950-talet. Varje gång man kliver in i hans ombonade värld mår man prima och känner sig verkligen berikad av musiken, anekdoterna och den breda kunskapen.

För den som vill provlyssna några avsnitt rekommenderas en länk till vänster (under Musik) där samtliga episoder finns tillgängliga. Fast säg det inte till någon bara.


Klicka på bilden ovan för att komma till en betydligt större version.

Andra bloggar om Bob Dylan och radio.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt snygg affisch. Får nästan känslan av en sån där Where's Waldo-bild, fast kanske Where's Bobby istället... Härligt detaljrik är den i alla fall & det är lätt att bli nyfiken på de olika personerna & vad de har för sig.

Niklas sa...

Ja, visst är den fin! Det är lätt att drömma sig bort i bilden...