15 januari 2008

En rolig Norgehistoria


Vid femtiden igår upptäckte jag att bloggen plötsligt fick massor av nya besökare. Det visade sig vara norrmän som vallfärdade till Dream-a-Dreamland och förbryllad klickade jag mig bort till vårt glada grannland.

När jag såg att det handlade om Fredrik Strages pudel blev jag pirrig i magen och vid det sista stycket skenade pulsen iväg:

Bloggeren Dream-A-Dreamland mener Strages handling burde ende i debatt om svenske filmanmelders forhold til svensk film.

- Strage har gjort bot, men visse spørsmål står igjen. Hvor vanlig er det egentlig at svenske filmkritikere overvurdere svensk film for å gi dem et fortrinn i konkurransen med Hollywood? Er det ikke riktig at middelmådige svenske filmer håver inn treere og firerer en masse? skriver bloggeren.


En norsk tidning har citerat min blogg och med en länk hit dessutom. Jippi!

Ett stort tack till alla goa norrmän som sett till att jag högst tillfälligt avancerat upp till plats 25bloggtoppens kultursektion.




















Vallfärdande norrmän på väg till Dream-a-Dreamland.

Inga kommentarer: